Manažerské dovednosti (2383107)
Departments:ústav řízení a ekonomiky podniku (12138)
Abbreviation:MDOApproved:02.06.2014
Valid until: ??Range:1P+1C
Semestr:Credits:2
Completion:ZLanguage:CS
Annotation
Manažerské dovednosti jsou takové dovednosti, které studenti účinně využijí nejen ve svém budoucím profesním životě, ale už během studia či v jiném zaměstnání nebo v soukromí při řízení projektů a profesní interakci s druhými lidmi. Naučí je uvědomění, že manažerem se člověk nestane jmenováním do funkce, ale je potřeba i tyto dovednosti cíleně rozvíjet a pěstovat. Umím-li řídit dobře sebe, budu následně dobře řídit tým, projekty a pak celou organizaci. Řídit sebe ale má také pár parametrů ? time management, delegování, udílení zpětně vazby. Ušetřím hodně energie a času, když to umím dělat efektivně. Následně mohu jít příkladem a budu maximalizovat potenciál lidí kolem mne.
Teacher's
doc. Ing. Jan Horejc Ph.D.
Letní 2022/2023
doc. Ing. Jan Horejc Ph.D.
Letní 2021/2022
doc. Ing. Jan Horejc Ph.D.
Letní 2020/2021
Structure
1. Budu tak dobrý manažer a specialista, jak na to budu vnitřně připravený ? role manažera v ekonomickém prostředí, nezastupitelná úloha manažera v řízení lidí, projektů a procesů. Úloha manažerských dovedností, které mi mohou pomoci a posílit v mé roli manažera.
2. Jsem pánem svého času ? zásady efektivního time managementu, stanovování priorit, tipy z boje proti prokrastinaci.
3. Delegování úkolů a udělování zpětné vazby ? principy efektivní komunikace v týmu, delegace úkolu, odpovědnosti, udělování rozvojové zpětné vazby.
4. Řízení projektu a dávání dohromady lidí, času a financí - základy projektového řízení zejména s důrazem na rozpočet projektu.
5. Řízení změn ? principy řízení změny v chování manažera. Jdu příkladem, umím se změnit a ovlivnit ostatní.
6. Budování vztahů ? vně mého týmu, mimo můj podnik. Principy budovaní vztahů na pracovní úrovni, význam efektivního osobního networkingu.
7. Cesta se svou osobní vizí, vizí svého podniku, svého týmu - vše je o cílech, o směru našeho pohybu. Jak si tvořit osobní vize a cíle a jak je dovést do souladu s vizí a cíli mého týmu, mého podniku.
Structure of tutorial
1. Jsem manažer. Co to přesně znamená a co se ode mne očekává ? znaky dobrého manažera, co přesně tato role obnáší a jak se na ní připravit.
2. Jak pracovat s diářem, prioritami sebe i svého okolí - time management v realitě každodenna, zejména stanovování priorit. Typy úkolů, které na nás v práci čekají z pohledu času a významnosti.
3. Mám udělit zpětnou vazbu - jak účinně pochválit, ale také jak dát najevo, že práce mohla být udělána lépe a přitom dotyčného ještě rozvinout.
4. Nástroje na řízení projektů - i papír mi stačí, když ho umím strukturovaně popsat.
5. Změna, inovace, kreativita ? jako by dnes bez těchto slov nešlo žít a přežít. Jak se stát aktivním činitelem změny a tvůrcem nápadů v dnešní rychlé společnosti.
6. Jsem introvert a nesnáším povinný networking - jak se přirozeně zapojit do rozhovoru s neznámou osobou, která může být pro mne důležitá. Jak pak pečovat o vztah, ať nezůstane jen vizitka v krabičce či kontakt na sociální síti. A to vše nejen pro introverty, ale i pro extroverty.
7. Vize, cíl a strategie ? to nejsou jen velká slova, ale velmi užitečný nástroj, který určuje naše směřování a v těžkých chvílích nás jako maják navede zpět na jasnou cestu.
Literarture
Michal Čakrt ? Typologie osobnosti pro manažery, Management Press
David Gruber ? Time Management, Management Press
Petr Ludwig ? Konec prokrastinace
Stephen R. Covey ? The 7 habits of highly effective people
Thomas J.Peters, Robert H.Waterman ? In Search of Excellence
data online/KOS/FS :: [Helpdesk] (hlášení problémů) :: - print date: 27.9.2023, 16:16 © 2011-2022 [CPS] v3.8 (master/4ba2e75e/2023-03-03/01:20)