Počítačové vidění a virtuální realita (2312024)
Katedra: | ústav mechaniky, biomech.a mechatr. (12105) |
Zkratka: | PVVR | Schválen: | 02.07.2021 |
Platí do: | ?? | Rozsah: | 2P+0C |
Semestr: | | Kredity: | 1 |
Zakončení: | KZ | Jazyk výuky: | CS |
Anotace
Vyučující
doc. Ing. Ivo Bukovský Ph.D.
Zimní 2024/2025
doc. Ing. Ivo Bukovský Ph.D.
Zimní 2023/2024
doc. Ing. Ivo Bukovský Ph.D.
Zimní 2022/2023
Osnova
• Digitální obraz, pojmy. Role interpretace. Barevné obrazy.
• Pořízení obrazu z geometrického i radiometrického hlediska.
• Metody předzpracování v prostorové oblasti.
• Fourierova transformace a zpracování ve frekvenční oblasti.
• Segmentace obrazů.
• Popis objektů v obrazech a jejich rozpoznávání.
• Detekce objektů v obrazech. Registrace obrazů.
• Metoda hlavních směrů a komprese obrazů.
• Geometrie pro 3D vidění. Geometrie jedné kamery.
• Geometrie dvou kamer. Hledání korespondence.
• Hledání 3D modelu z 2D obrazů i z dálkoměrů.
• 3D modely a průmyslové modeláře objektů i scén.
• Modely virtuální reality a jejich zobrazování. Umístění snímaných objektů do modelů virt. reality.
Literatura
• Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.
• Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011.
• Klíma, M., Bernas, M., Hozman, J., Dvořák, P.: Zpracování obrazové informace. Skripta ČVUT, Praha 1996.
• Gonzales, R. C. Digital image processing, Upper Saddle River: Pearson, 2002.