česky  čs
english  en
Humanitní předmět (2383000)
Departments:ústav řízení a ekonomiky podniku (12138)
Abbreviation:Approved:18.04.2008
Valid until: ??Range:1P+1C
Semestr:LCredits:2
Completion:ZLanguage:CS
Annotation
Cílem kurzu je ukázat studentům, že se komunikace stala součástí kvalifikace každého pracovníka a manažera. Základem interpersonální komunikace je rétorika, která se rozvíjí od klasické školy ve starověkém Řecku až do nejnovějších škol v Evropě a na celém světě. Hlavní pozornost se v kurzu věnuje analýze monologu (vystoupení s referátem) a dialogu (jednání, rozhovor). Studentům se vysvětluje význam nonverbální komunikace a ukazují se metody vlastního sebezdokonalování v komunikaci.
Structure
1.Komunikace jako součást profesního vybavení každého moderního pracovníka, inženýra, manažera, vedoucího týmu a týmového pracovníka atd.
2.Rétorika jako základ mezilidské komunikace, klasická škola rétoriky.
3.Rétorika jako věda a umění v současnosti.
4.Osobnostní předpoklady pro komunikaci.
5.Základní principy komunikace
6.Aplikace komunikace v řeči, v písemném projevu.
7.Nonverbální komunikace.
8.Základní bariéry komunikace a nejčastější chyby v každodenní praxi.
9.Monolog.
10.Dialog.
11.Pravidla prezentování. Sebeprezentace.
12.Základní principy etikety.
13.Význam komunikace v praxi
Structure of tutorial
1.Komunikace jako součást profese inženýra.
2.Rétorika jako základ mezilidské komunikace, klasická škola rétoriky.
3.Rétorika jako věda a umění v současnosti.
4.Osobnostní předpoklady pro komunikaci.
5.Základní principy komunikace
6.Aplikace komunikace v řeči, v písemném projevu.
7.Nonverbální komunikace.
8.Základní bariéry komunikace a nejčastější chyby v každodenní praxi.
9.Monolog.
10.Dialog.
11.Pravidla prezentování. Sebeprezentace.
12.Základní principy etikety.
13.Význam komunikace v praxi
Literarture
Povinná literatura:
Šafránková J. a kol.: Komunikace a jednání s lidmi. ČVUT, Praha 2009
Doporučená literatura:
Kohout, J.: Rétorika - umění mluvit a jednat s lidmi, Management Press, Praha 2005
Khelerová, V.: Komunikační a obchodní dovednosti manažera, Grada Publishing, Praha
1999
Requirements
Prezentace referátu, příprava a prezentace rozhovoru, zpětná vazba k referujícím, diskuse
Šafránková J. a kol.: Komunikace a jednání s lidmi. ČVUT, Praha 2009
Keywords
Komunikace, rétorika, gestikulace, hlasová modulace, bariéry komunikace, motivace posluchačů, prezentace, etiketa.
data online/KOS/FS :: [Helpdesk] (hlášení problémů) :: [Reload] [Print] [Print wide] © 2011-2017 [CPS] v3.7 (master/180e4e5a/2019-10-09/02:51)