Manažerská teorie a praxe (2383703)
Katedra: | ústav řízení a ekonomiky podniku (12138) |
Zkratka: | | Schválen: | 12.05.2008 |
Platí do: | ?? | Rozsah: | 1P+2C |
Semestr: | * | Kredity: | 3 |
Zakončení: | Z | Jazyk výuky: | CS |
Anotace
Manažerská praxe je multidisciplinární a zahrnuje kromě teoretických a exaktních postupů i tvůrčí prvky. Každá situace vyžaduje specifický přístup a tvůrčí aplikaci teoretických principů. Studenti získávají praktický pohled na manažerské činnosti. Seznamují se se souvislostmi ekonomických, obchodních a marketingových informací. Na příkladech z praxe je dokumentován význam teoretického vzdělání a jeho význam pro praktickou činnost. Zároveň studenti získávají reálný pohled na praktickou aplikaci teoretických principů v praxi, na způsob řízení pracovních kolektivů a motivaci pracovníků. Seznamují se s finančním řízením a jeho praktickou realizací, s potupy strategického plánování, s řízením výrobních a marketingových činností.
Osnova
Přednášky i cvičení jsou koncipovány jako brainstorming na dané téma a jsou používány konkrétní příklady z praxe z oblasti strojírenské výroby, servisních činností a medií.
1 Úvod a představení předmětu
2 Informatika
3 Organizační struktura podniku a jeho funkce, řízení podniku
4 Firemní strategie
5 Finanční řízení podniku
6 Plánování
7 Obchod a marketing
8 Motivační systémy
9 Výroba a Logistika
10 Restrukturalizace
Osnova cvičení
Přednášky i cvičení jsou koncipovány jako brainstorming na dané téma a jsou používány konkrétní příklady z praxe z oblasti strojírenské výroby, servisních činností a medií.
1 Úvod a představení předmětu
2 Informatika
3 Organizační struktura podniku a jeho funkce, řízení podniku
4 Firemní strategie
5 Finanční řízení podniku
6 Plánování
7 Obchod a marketing
8 Motivační systémy
9 Výroba a Logistika
10 Restrukturalizace
Literatura
Učební texty ČVUT
Přednášky - prezentace
Požadavky
Požadavky na udělení zápočtu: Docházka, aktivní účast, seminární práce - porovnání firem.
Zkouška zahrnuje praktické řešení příkladů praxe a teoretické znalosti v rozsahu přednášek.
Klíčová slova
Management, manažerská praxe, finanční řízení, marketing, strategické plánování, informatika,