Informační strategie a informační management (W38A004)
Katedra: | ústav řízení a ekonomiky podniku (12138) |
Zkratka: | | Schválen: | 16.05.2007 |
Platí do: | ?? | Rozsah: | 5P+0C |
Semestr: | Z,L | Kredity: | |
Zakončení: | ZK | Jazyk výuky: | CS |
Anotace
Informace jako významný zdroj konkurenceschopnosti a efektivnosti firmy v postindustriální společnosti. Současné trendy a problémy IS/IT. Informační strategie, její cíle, obsah a.metody. Přidaná hodnota, podnikatelská přesnost a reengineering procesů. Informační infrastruktura a nezbytnost jejího trvalého rozvoje. Životní cyklus IS/IT. Druhy informačních systémů. Orga-nizace a řízení zdrojů a hodnocení efektivnosti IS/IT.Lidský činitel v IS/IT. Případová studie informační strategie společnosti.
Osnova
Informace jako významný zdroj konkurenceschopnosti a efektivnosti firmy v postindustriální společnosti. Současné trendy a problémy IS/IT. Informační strategie, její cíle, obsah a.metody. Přidaná hodnota, podnikatelská přesnost a reengineering procesů. Informační infrastruktura a nezbytnost jejího trvalého rozvoje. Životní cyklus IS/IT. Druhy informačních systémů. Orga-nizace a řízení zdrojů a hodnocení efektivnosti IS/IT.Lidský činitel v IS/IT. Případová studie informační strategie společnosti.
Literatura
- Keřkovský M., Drdla M.: Strategické řízení firemních informací. C.H.Beck, 2003
- Laudon K., C., Laudon J., P.: Management Information Systems. Managing the digital firm. 7-th edition. Prantice-Hall, 2002
- Molnár Z.: Efektivnost informačních systémů. Grada Publishing 2001
- Molnár Z.: Automatizované informační systémy. ČVUT Praha, 2004
- Učeň a kol.: Metriky v informatice. Jak objektivně zjistit přínosy informačního systé-mu, Grada Publishing. 2001
- Vodáček L., Vodáčková O.: Teorie a praxe v informační společnosti. Management Press. 1999
- Voříšek J.: Strategické řízení IS a systémová integrace. Management Press, 2004
- Vodáček L., Rosický A.: Informační management, Mgt Press, 1997
Požadavky
Výuka probíhá formou pravidelných konzultací. Požadavky ke zkoušce jsou specifikovány osnovou předmětu.
Klíčová slova
informační management, informační strategie, informační společnost